Sugedo automobilio pakaba? Tik nepermokėkite ją taisydami

Šiuolaikinio automobilio pakaba – sudėtingas įrenginys, kurį sudaro dešimtys detalių ir mazgų, Bent kiek rimtesnis gedimas automobilio pakaboje gali sukelti rimtą pavojų juo važiuojantiems, todėl dažnam vairuotojui kyla esminis klausimas kaip surasti protingą pusiausvyrą tarp brangios orginalios detalės ir menko nežinia kur gamintos dalies patikimumo.

Kaip nepermokėti?                                  svetainiu kurimas    

nuotrauka-1Daugelyje automobilių pakabos detalių veikimą kontroliuoja ir valdo kompiuteris, kuris fiksuoja daviklių parodymus ir judėjimo eigoje keičia automobilio va- žiavimo charakteristikas. Net ir menkiausias pakabos gedimas gali turėti rimtų pasekmių ir kelia pavojų, tačiau daugelis vairuotojų nenori permokėti perkant naujas detales ir dažnai atlikti šiuos darbus delsia.

„Išmintingiausias sprendimas yra pakabos detalių restauravimas, tačiau dalių restauratorius privalo būti patikimas“, – įsitikinęs ilgametę patirtį sukaupęs Kaune įsikūrusio automobilių serviso „Pas Vilių“ specialistas Algirdas Laurinaitis.

„Pas Vilių“ jau du dešimtmečius restauruojami šar- nyrai, įvairios traukės, vadinamieji sailenblokai, pagal užsakymą atliekami tekinimo, valcavimo darbai. Įmo- nė savo pagrindiniame padalinyje Technikos gatvėje gamina daugelį guminių ir plastikinių restauravimui reikalingų detalių.

Specializuota įranga serviso klientams leidžia sutaupyti kone dvigubai. A.Laurinaičio teigimu, vai- ruotojai įsigyja kokybišką daiktą kur kas pigiau – už tą pačią kainą atliekami ir kokybiški detalės montavimo darbai, suteikiama vienerių metų garantija.

„Restauruodami ar gamindami naujas detales, atsižvelgiame į visus originalius konstrukcinius sprendimus, siekiame išsaugoti pakabos elementų konstrukcijas ir dinamines charakteristikas, – pažy- mi A.Laurinaitis. – Restauruojame pakabų detales lengviesiems automobiliams, mikroautobusiams, sunkvežimiams ar autobusams.“

Autoservise taip pat restauruojamos sunkvežimių bei traktorių vairo ir galinės pakabos reaktyvinės trau- kės. Šią paslaugą ypač pamėgo šalies ūkininkai, kurie neretai skubių siuntų gabenimo tarnybomis siunčia detales į servisą ir džiaugiasi galimybe sutaupyti.

Prancūziškų automobilių vairuotojams                           svetainiu kurimas  

Vieša paslaptis, jog autoservisą „Pas Vilių“    yra puikiai įsidėmėję prancūziškų automobilių  „Citroen“,

„Peugeot“ ar „Renault“ vairuotojai. Šių markių auto- mobiliuose montuojama torsioninė pakaba, kuri leidžia vairuotojui mėgautis puikiu valdymu bei važiavimo komfortu. Ji kur kas ilgiau leidžia tarnauti amortiza- toriams, kadangi jie yra montuojami įstrižai pakabos eigos krypčiai ir tai gerokai sutrumpina darbo eigą.

„Šių automobilių pakabos mazgai yra labai kom- paktiški. Automobiliams įprastų spyruoklių ir lingių vaidmenį tokioje galinėje pakaboje atlieka du strypai, kurie ir vadinami torsionais. Tai standūs strypai, kurie persukami savo išilgąja ašimi“, – subtilybes pasakojo A.Laurinaitis.                                                                    svetainiu kurimas  

Specialisto teigimu, ši konstrukcija turi ir vieną trūkumą. Kadangi kai kuriems pakabos elementams tenka labai didelės apkrovos, dažnai susidėvi galinės pakabos stebulių svirčių guoliai. Servisas „Pas Vilių“ yra įsigijęs specializuotą įrangą, skirtą torsioninę pakaba turinčios važiuoklės būklės diagnostikai ir jos remontui, todėl problemą gali išspręsti kur kas operatyviau ir kokybiškiau nei daugelis kitų specialistų.

Saugumui ir komfortui                                           svetainiu kurimas  

A.Laurinačio teigimu, pakaba yra bene labiausiai pažeidžiama automobilio konstrukcijos dalis, kadangi kelio nelygumų sukelti smūgiai pažeidžia jungiamuo- sius pakabos elementus, veikiančios didelės apkrovos trumpina elastingų elementų eksploatacinį laiką. Rekomenduojama periodiškai atlikti būtinus prie- žiūros darbus ir dažnu atveju kokybiška restauracija yra pats optimaliausias ir efektyviausias problemos sprendimo būdas.

Teisingai prižiūrima automobilio pakaba be gedimų tarnaus efektyviai ir ilgai. Visgi specialisto teigimu, kas 10-15 tūkst. kilometrų rekomenduojama atlikti pakabos diagnostiką, kadangi nuo pakabos detalių būklės priklauso automobilio eksploatacijos saugumas ir vairavimo komfortas.

Tarp automobilių vairuotojų servisas „Pas Vilių“ yra užsitarnavęs patikimo bei sąžiningo paslaugų tiekėjo reputaciją. Įmonės meistrai dirba pagal originalią kauniečio Viliaus Petrausko sukurtą technologiją. Jos kūrėjas vienintelis Lietuvoje turėjo šios technologijos patentus bei patvirtintus standartus. Idėjos autorius prieš keletą metų išėjo Anapilin, tačiau savo sukurtą technologiją paliko vaikams, kurie tęsia pradėtą verslą. Kaip kokybės simbolis, liko įkūrėją menantis servisnuotrauka-2o pavadinimas.

  1. Automobilio pakabos restauravimas – tai protingas aukso vidurys tarp didelės originalios detalės kainos ir menko nežinia kur gamintos dalies
  2. Servisas „Pas Vilių“ dirba pagal originalią kauniečio Viliaus Petrausko sukurtą  ir patentuotą  technologiją ir tarp vairuotojų yra užsitarnavęs kokybiško ir patiki- mo paslaugų tiekėjo reputaciją. Restauruotų detalių darbams suteikiama metų
  3. „Pas Vilių“ specialistai restauruoja sunkvežimių, traktorių vairo traukes, galinės pakabos reaktyvines Šią paslaugą ypač pamėgo šalies ūkininkai, kurie neretai skubių siuntų gabenimo tarnybomis siunčia detales į servisą ir džiaugiasi galimybe sutaupyti.
  4. Įmonėje veikia naujausia kompiuterinė padangų montavimo ir balansavimo įranga, leidžianti montuoti žemo profilio padangas, populiarias tarp sportinių automobilių entuziastų.
  5. Ratų suvedimas atliekamas moderniausia ratų suvedimo technologija paremtu 3D Šią technologiją naudoja didžiausi pasaulio automobilių gamintojai kaip BMW ar „Mercedes“.